środa, 27 października 2010

Bernard Cornwell: Pieśń Łuków - Azincourt

Informacje ogólne
Wydawca: Esprit
Rok wydania: 2009
Liczba stron: 600
Wymiary: 140 x 200 mm
ISBN: 978-83-60040-90-4
Tytuł oryginału: Azincourt
Tłumaczenie: Tomasz Tesznar

Ocena
ocena ogólna: 4=/6
fabuła: 4+/6
stopień wciągania: 3/6
uczucie własne: 4=/6

Pieśń Łuków to trzecia przeczytana przeze mnie książka Cornwell i z dotychczasowych zdecydowanie najgorsza. Tym, co najbardziej w niej kulało, była wciągalność. Praktycznie nie było momentu, w którym miałabym problem z odłożeniem książki.

Azincourt to historia pewnego angielskiego łucznika, który z powodu osobistych zatargów stał się banitą i musiał zaciągnąć się do kontyngentu łuczników zdążających do Francji. Tam wziął udział w obronie Soissons, którego patronami są święci Kryspin i Kryspinian. Nick uratował się z pogromu miasta, właśnie dzięki pomocy tej pary świętych (podpowiadali mu co ma zrobić).
Następnie wrócił do Anglii, aby pod koniec znów wylądować we Francji i wziąć udział w słynnej bitwie pod Azincourt. I wszyscy żyli długo i szczęśliwie...

No cóż, mi się tak książka nie podobała. Przeczytałam, trochę dlatego, że się uparłam, a trochę, bo byłam ciekawa co autor jeszcze wymyśli... Kalio oceniła tę książkę na 5/6, a jej wciągalność na 6/6...
Ja w każdym bądź razie nie polecam, ale nie twierdzę, że dla innych ta książka nie może być ciekawa (i wciągająca). Dla mnie niestety nie była :(

3 komentarze:

  1. Mnie również ta książka zupełnie nie wciągnęła i oceniłabym ją jeszcze niżej. Nic mnie do niej nie przekonało, ani akcja, ani sylwetki bohaterów (bardzo stereotypowe zresztą) ani opis realiów epoki. A mogło być tak pięknie, bo potencjał w temacie moim zdaniem jest spory :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie aż tak źle nie było, ale dobrze też nie ;)
    Nie znam tak dobrze realiów, aby wiedzieć jaki jest potencjał, ale na pewno można było tę książkę napisać lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak sobie uświadomimy, że ta krwawa rzeź miała miejsce naprawdę...to przestaje być już zabawnie i nudno.
    Książka świetna.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...