środa, 31 grudnia 2014

Czytelnicze podsumowanie roku 2014

W odchodzącym właśnie roku przeczytałam lub przesłuchałam 76 nowych dla mnie książek. Był to dla mnie także roku powrotów, bo wyjątkowo dużo w tym roku przesłuchałam książek, które już kiedyś słuchałam.

Oto spis tych nowo poznanych wraz z ich ocenami (skala 1-6).

grudzień 2014
Preludium Fundacji (Asimov Isaac) 5,0 
Ostrze elfów (Pierumow Nik) 3,5 
Napad (Cook Robin) 3,5 
Ochłap sztandaru (Ćwiek Jakub) 4,0 

listopad 2014

Bóg marnotrawny (Ćwiek Jakub) 4,0 
Lot nad kukułczym gniazdem (Kesey Ken) 4,0 
Więzienny prawnik (Grisham John) 4,0 

październik 2014

Hrabina Cosel (Kraszewski Józef Ignacy (pseud. Bolesławita Bogdan, Bolesławita B.)) 4,0 
Para w ruch (Pratchett Terry) 4,0 
Ja, diablica (Miszczuk Katarzyna Berenika) 5,0 
13. anioł (Kańtoch Anna) 3,5 
Amerykańscy bogowie (Gaiman Neil) 3,5 

wrzesień 2014

Wilcze dziedzictwo: Przeznaczona (Parus Magda) 5,0 
Poczwarki (Wyndham John) 4,0 
Ogród węża (Riley Judith Merkle) 4,5 
Ja inkwizytor: Wieże do nieba (Piekara Jacek (pseud. Craft Jack de)) 5,0 
Zagubiona przyszłość (Boruń Krzysztof, Trepka Andrzej) 4,0 
Ja, robot (Asimov Isaac) 4,5 

sierpień 2014

Sekret markizy (Hodgson-Burnett Frances) 4,5 
Uwięziona królowa (Gregory Philippa) 5,0 
Mutant (Cook Robin) 4,5 
Król szczurów (Clavell James) 5,0 
Fundacja i Ziemia (Asimov Isaac) 4,5 
Renegat (Kozak Magdalena) 4,5 
Agent Fundacji (Asimov Isaac) 4,5 
Czarna lista (Forsyth Frederick) 3,5 
Anioł Pitou (Dumas Aleksander (ojciec; Dumas Alexandre)) 4,5 

lipiec 2014

Królewski zwiadowca (Flanagan John) 4,5 
Nocarz (Kozak Magdalena) 5,0 
Naucz ich, jak mają Cię traktować!: Praktyczny podręcznik asertywności (Stolarczyk Bartłomiej) 4,0 
Prawnik (Grisham John) 4,0 
Królowa Zdrajców (Canavan Trudi) 5,0 
Bezwzględna (Carriger Gail) 5,0 
Bezgrzeszna (Carriger Gail) 4,0 
Bezzmienna (Carriger Gail) 4,0 

czerwiec 2014

Bezduszna (Carriger Gail) 5,0 
Poziom śmierci (Child Lee (właśc. Grant Jim)) 4,5 
Łotr (Canavan Trudi) 4,0 
Misja ambasadora (Canavan Trudi) 4,0 
Czarny wilk (David Kurt) 4,0 
Błazen królowej (Gregory Philippa) 4,5 

maj 2014

Zgromadzenie żeńskie z Diuny (Herbert Brian, Anderson Kevin J. (pseud. Mesta Gabriel)) 4,0 
Tai-Pan: Powieść o Hongkongu (Clavell James) 5,0 
Wilcze dziedzictwo: Cienie przeszłości (Parus Magda) 4,0 
Szepty dzieci mgły i inne opowiadania (Canavan Trudi) 5,0 
Głos (Bishop Anne) 4,0 
Dzienny patrol (Łukianienko Siergiej (Łukjanienko Siergiej), Wasiljew Władimir (Wasiliew Władimir)) 4,0 
Olimpias: Powieść historyczna z czasów Filipa II Macedońskiego (Bunsch Karol) 3,5 

kwiecień 2014

Ósemka (Neville Katherine) 3,0 
Elantris (Sanderson Brandon) 5,5 
Nocny patrol (Łukianienko Siergiej (Łukjanienko Siergiej)) 4,5 
Zaginione historie (Flanagan John) 4,0 
Most marzeń (Bishop Anne) 4,5 
Sen Mistrza (Maj Michał) 2,0 
Belladonna (Bishop Anne) 4,5 
Karaluchy (Nesbø Jo) 4,0 
Zieleń szmaragdu (Gier Kerstin) 4,5 
Naszyjnik królowej (Dumas Aleksander (ojciec; Dumas Alexandre)) 4,5 

marzec 2014

Płomień i krzyż: Tom 1 (Piekara Jacek (pseud. Craft Jack de)) 4,5 
Błękit szafiru (Gier Kerstin) 4,0 
Sebastian (Bishop Anne) 4,5 
Niemiecki bękart (Läckberg Camilla) 4,5 
Nawyk samodyscypliny: Zaprogramuj wewnętrznego stróża (Fiore Neil) 5,5 
Droga do Nidaros (Pilipiuk Andrzej (pseud. Olszakowski Tomasz)) 3,0 
Nexus (Naam Ramez) 4,0 

luty 2014

Cesarz Nihon-Ja (Flanagan John) 4,5 
Powrót Małego Wielkiego Człowieka (Berger Thomas) 4,0 
Błądzą wszyscy (ale nie ja) (Tavris Carol, Aronson Elliot) 3,0 
Śmierć Mesaliny (Belmont Leo (właśc. Blumental Leopold)) 4,5 
Epidemia (Cook Robin) 4,0 
Ciało (Gerritsen Tess) 4,0 
Czerwień rubinu (Gier Kerstin) 4,5 

styczeń 2014

Odpryski strzaskanej korony (Feist Raymond E.) 4,0 
Ofiara losu (Läckberg Camilla) 4,5 
Człowiek nietoperz (Nesbø Jo) 4,0 
Druga Fundacja (Asimov Isaac) 4,0 
Halt w niebezpieczeństwie (Flanagan John) 4,0 


Tylko 26 z tych książek przeczytałam (te pogrubione), pozostałe przesłuchałam. Żadna z przeczytanych przeze mnie książek nie była na papierze (czyli były to same ebooki).

Poza tymi pierwszorazowymi przesłuchałam jeszcze (nie wiem, czy to jest pełen spis, więcej nie pamiętam):

Dziewięciu książąt Amberu (Zelazny Roger) 5,0
Karabiny Avalonu (Zelazny Roger) 5,0
Znak Jednorożca (Zelazny Roger) 4,5
Ręka Oberona (Zelazny Roger) 4,5
Dworce Chaosu (Zelazny Roger) 5,0
Atuty Zguby (Zelazny Roger) 4,5
Królewska roszada (Dębski Eugeniusz) 5,0
Przeminęło z wiatrem (Mitchell Margaret) 5,0
Józef Balsamo (Dumas Aleksander (ojciec; Dumas Alexandre)) 4,0

Oraz przeczytałam:

Obca (Gabaldon Diana) 5,0


Co daje nam dodatkowo 10 książek i sumę 86 pozycji w tym roku. Co uważam za całkiem zacny wynik biorąc pod uwagę jak bardzo nie mam czasu na nic ;)

1 komentarz:

  1. Czarną listę i Lot nad kukułczym gniazdem również czytałam w tym roku. Obie z różnych światów, ale po Forsytha jeszcze sięgnę nie raz.
    Wszystkiego dobrego w roku 2015!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...