Pierwszy tom Wielkiej księgi opowieści o czarodziejach składa się z następujących jedenastu opowiadań (obok ocena):
- Steve Rasnic Tem: Dziesięć rzeczy, które wiem o tym czarodzieju (Ten Things I Know about the Wizard) 3+
- Richard A. Lupoff: Villaggio (Villaggio Sogno) 3+
- Doug Hornig: Gra magicznej śmierci (The Game of Magical Death) 4-
- Tom Holt: Skażenie nadprzyrodzone (The Infestation) 5-
- Tim Pratt: Rower wiedźmy (The Witch's Bicycle) 5=
- Diana Wynne Jones: Saga o Theare (The Sage of Theare) 4+
- John Morressy: Zegarmistrz (Timekeeper) 5
- Clark Ashton Smith: Drugi cień (The Double Shadow) 3
- Michael Kurland: Czego potrzeba do rytuału (The Rite Stuff) 4+
- Michael Moorcock: Władca Chaosu (Master of Chaos) 4
- Robert Weinberg: Siedem kropli krwi (Seven Drops of Blood) 4+
Dodałam tę książkę do kolejki pod wpływem recenzji Agnieszki i z przykrością muszę stwierdzić, że zbiór ten nie przypadł mi do gustu tak jak jej :( Jednak, co ciekawe, pragnęłabym wyróżnić te same dwa opowiadania co ona ;) czyli Zegarmistrza i Skażenie nadprzyrodzone dodając może jeszcze Rower wiedźmy.
Zegarmistrza opowiada historię tajemniczego zegarmistrza, który wprowadza się do pewnego miasteczka. W zastraszająco szybkim tempie tworzy on kolejne dzieła sztuki, które sprzedaje po bardzo przystępnych, aby nie powiedzieć zaniżonych, cenach. Nie wszystkim podoba się jego postępowanie, a i ono nie zawsze jest jednoznaczne moralnie...
Skażenie nadprzyrodzone to historia czarodzieja-nieudacznika, który znalazł zatrudnienie jako kontroler towaru. Oglądane przez niego skrzynie i beczki zwykle nie zawierają niczego niebezpieczniejszego od zgniłych śledzi, tym razem jednak jest inaczej..
Rower wiedźmy opowiada o Dziewczynie, Chłopaku i Rywalu, dobrym uczniu i koleżance, której to nie przeszkadza, chuliganie, który leczy się u psychiatry i Wiedźmie, która ma co do nich własne plany...
Ogólnie zbiór czytało mi się dobrze, ale nie było żadnych fajerwerków. Trzy opisane wyżej opowiadania były jedynymi bardzo dobrymi w tej antologii. Zbioru jako całości nie polecam, ale zachęcam do zapoznania się z tymi trzema opowiadaniami, bo naprawdę były ciekawe :)
Książkę przeczytałam dzięki Ysabell, która pożyczyła mi swój egzemplarz, za co serdecznie dziękuję :)
- Steve Rasnic Tem: Dziesięć rzeczy, które wiem o tym czarodzieju (Ten Things I Know about the Wizard) 3+
- Richard A. Lupoff: Villaggio (Villaggio Sogno) 3+
- Doug Hornig: Gra magicznej śmierci (The Game of Magical Death) 4-
- Tom Holt: Skażenie nadprzyrodzone (The Infestation) 5-
- Tim Pratt: Rower wiedźmy (The Witch's Bicycle) 5=
- Diana Wynne Jones: Saga o Theare (The Sage of Theare) 4+
- John Morressy: Zegarmistrz (Timekeeper) 5
- Clark Ashton Smith: Drugi cień (The Double Shadow) 3
- Michael Kurland: Czego potrzeba do rytuału (The Rite Stuff) 4+
- Michael Moorcock: Władca Chaosu (Master of Chaos) 4
- Robert Weinberg: Siedem kropli krwi (Seven Drops of Blood) 4+
Dodałam tę książkę do kolejki pod wpływem recenzji Agnieszki i z przykrością muszę stwierdzić, że zbiór ten nie przypadł mi do gustu tak jak jej :( Jednak, co ciekawe, pragnęłabym wyróżnić te same dwa opowiadania co ona ;) czyli Zegarmistrza i Skażenie nadprzyrodzone dodając może jeszcze Rower wiedźmy.
Zegarmistrza opowiada historię tajemniczego zegarmistrza, który wprowadza się do pewnego miasteczka. W zastraszająco szybkim tempie tworzy on kolejne dzieła sztuki, które sprzedaje po bardzo przystępnych, aby nie powiedzieć zaniżonych, cenach. Nie wszystkim podoba się jego postępowanie, a i ono nie zawsze jest jednoznaczne moralnie...
Skażenie nadprzyrodzone to historia czarodzieja-nieudacznika, który znalazł zatrudnienie jako kontroler towaru. Oglądane przez niego skrzynie i beczki zwykle nie zawierają niczego niebezpieczniejszego od zgniłych śledzi, tym razem jednak jest inaczej..
Rower wiedźmy opowiada o Dziewczynie, Chłopaku i Rywalu, dobrym uczniu i koleżance, której to nie przeszkadza, chuliganie, który leczy się u psychiatry i Wiedźmie, która ma co do nich własne plany...
Ogólnie zbiór czytało mi się dobrze, ale nie było żadnych fajerwerków. Trzy opisane wyżej opowiadania były jedynymi bardzo dobrymi w tej antologii. Zbioru jako całości nie polecam, ale zachęcam do zapoznania się z tymi trzema opowiadaniami, bo naprawdę były ciekawe :)
Książkę przeczytałam dzięki Ysabell, która pożyczyła mi swój egzemplarz, za co serdecznie dziękuję :)
Książki mają to do siebie. Jednym się podobają, innym nie...
OdpowiedzUsuńTrudno się z Tobą nie zgodzić.
OdpowiedzUsuńDla ścisłości ten wpis nie miał na celu krytyki kogokolwiek. Recenzja Agnieszki bardzo mnie zachęciła i nastawiłam się na coś super, ale niestety ja odebrałam tę książkę inaczej :( i tyle tylko chciałam powiedzieć w tym kawałku o tamtej recenzji. To że jednej osobie się podoba nie daje żadnej gwarancji, że spodoba się innej i ja to doskonale wiem.
A ja i tak mam zamiar sięgnąć po tę książkę, jak wreszcie będę mogła znaleźć na nią chwilę :)
OdpowiedzUsuńNo proszę, a mówiłaś, że się za nie weźmiesz w bliżej niesprecyzowanej przyszłości...
OdpowiedzUsuń"Skażenie nadprzyrodzone" też mi się podobało, "Rower wiedźmy" jednak mniej, a do "Zegarmistrza" nie dotarłam. Ale kiedyś jeszcze dotrę. :)
Alannada, ja Cię wcale nie zamierzam zniechęcać :)
OdpowiedzUsuńYsabell, no mówiłam, bo myślałam, że faktycznie tak będzie, a poza tym zawsze lepiej powiedzieć, że się pożycza na długo i oddać szybko, niż pożyczyć na krótko, a potem przeciągać.
Poza tym znowu nie dotarły do mnie dwie przesyłki (pewnie znów ktoś ukradł na poczcie), więc nie miałam co czytać na już, i jeszcze lubię kończyć zaczęte książki, a tę zaczęłam w tramwaju wracając od Ciebie ;)
Mi Skażenie bardziej niż Rower, a Zegarmistrza przeczytaj koniecznie, bo bardzo fajny jest XD