niedziela, 17 lipca 2011

Terry Pratchett: W północ się odzieję

Informacje ogólne
Wydawca: Prószyński i S-ka
Rok wydania: 2011
Liczba stron: 302
Wymiary: 140 x 200 mm
Cykl: Świat Dysku (tom 105)
Podcykl: Tiffany Obolała (tom 4)
Tytuł oryginału: I Shall Wear Midnight
Tłumaczenie: Piotr W. Cholewa

Ocena
ocena ogólna: 4+/6
fabuła: 4/6
stopień wciągania: 4+/6
humor: 5/6
uczucie własne: 4+/6

Tiffany Obolała jest czarownicą Kredy. W związku ze swoją funkcją ma mnóstwo obowiązków, przez co lata (na miotle oczywiście) wiecznie niewyspana i częstokroć głodna. Wokół zaś zaczynają się dziać dziwne rzeczy - ludzie bardziej niż zwykle nienawidzą czarownic. Wkrótce okazuje się, że wszystkiemu winny jest widmowy mężczyzna bez oczu, którego dwa lata wcześniej niechcący przywołała Tiffany. Teraz będzie musiała się z nim rozprawić.

Do lektury tej książki podchodziłam z lekkim niepokojem. Jak pisałam w poprzedniej notce lubię Pratchett'a, ale akurat ten podcykl Świata Dysku podobał mi się najmniej, więc miałam spore wątpliwości. Z drugiej jednak strony, skoro już napisałam do wydawcy i dostałam od niego książkę, to trzeba się było w końcu za nią wziąć. Cieszę się, że udało mi się zmobilizować, bo książka jest lepsza niż sądziłam :)

Chyba za dawno nie czytałam Pratchett'a, bo zapomniałam jakie jego książki potrafią być zabawne. Właśnie humor jest tym, co ratuje w moich oczach początek tej książki, bo początek moim zdaniem nie jest zbyt wciągający. Potem coś w opowieści przeskakuje i tak mniej więcej od połowy człowiek zaczyna czytać z zapartym tchem, zastanawiając się co jeszcze autor wymyśli. I zakończenie mi się bardzo podoba. Może ja romantyczką jestem, ale mi się podoba i już. Jest wręcz takie, że z niecierpliwością będę czekać na kolejną część z tego pod cyklu.

Generalnie polecam, ale jednak po przeczytaniu poprzednich części o Tiffany, które są... cóż... będę próbować je czytać jeszcze raz w przekładzie Cholewy, może w tym wydaniu nie będą takie złe...

Książkę otrzymałam od wydawnictwa Prószyński i S-ka.

7 komentarzy:

  1. Bardzo fajna książka, choć może nie najlepsza z całego cyklu. Mimo to zacna :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam w ogóle serii "Świat dysku" - nawet nie wiem, jakby się za nią zabrać. Czy to jakaś kolejność, czy nie ma znaczenia jak się czyta...
    Właściwie - to chciałam bardzo podziękować za zakładkę, dziś do mnie przyszła. Śliczna.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie przeczytam, ale kiedy ja dojdę do tej książki, łoho...

    PS. Również zapraszam do One Lovely Blog Award :) Mam nadzieję, że się nie obrazisz za taki mini spam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj! Właśnie listonoszka przyniosła zakładkę!!! Dzięki:)))
    Myślałam już, że może zaginęła albo że ja zginęłam w tłumie. Będzie służyć i przypominać Ciebie. Buziaki:)))))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej! Dostałam zakładkę od Ciebie. Bardzo dziękuję po raz kolejny, jest przepiękna! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś chyba długo nie odpowiadałam na komentarze... tak trzy tygodnie jakoś zeszły... Późno, bo późno, ale spróbuję odpowiedzieć...

    Alannada, moim zdaniem najlepsza z tego podcyklu.

    beatrix73 coś na ten temat napisałam w poprzednim wpisie i pod nim.
    Dzięki za info o zakładce. Cieszę się, że się podoba :)

    sardegna, Immora dzięki za wyróżnienie, jak się zbiorę w sobie to coś napiszę, zbiorczo z poprzednim łańcuszkiem, ale pewnie jeszcze trochę to potrwa

    ksiazkowiec, dzięki za info, niech dobrze służy :)

    Hiliko, dzięki za info, cieszę się, że się podoba :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...