niedziela, 26 września 2010

Bernard Cornwell: Tygrys: Oblężenie Seringapatam 1799

Informacje ogólne
Wydawca: Instytut Wydawniczy Erica
Rok wydania: 2008
Liczba stron: 440
Wymiary: 115 x 180 mm
ISBN: 978-83-89700-63-6
Cykl: Kampanie Richarda Sharpe'a (tom 1)
Tytuł oryginału: Sharpe's Tiger: Richard Sharpe and the Siege of Seringapatam, 1799
Tłumaczenie: Agata Kaczmarek i Joanna Jankowska
Ocena
ocena ogólna: 5/6
fabuła: 5/6
stopień wciągania: 5+/6
uczucie własne: 5/6

Richard Sharpe jest szeregowcem w Brytyjskiej armii walczącej z sułtanem Tipu w czasie indyjskiej kampanii w 1799. Za sprawą nowo przydzielonego sierżanta, Richard coraz częściej myśli o dezercji. Na domiar złego, sierżant uwziął się właśnie na niego, co doprowadza Sharpe'a przed sąd wojskowy, który skazuje go na 2 tysiące batów...
Przed śmiercią ratuje go porucznik, który upiera się, że tylko z Sharpem zgadza się wyruszyć na niebezpieczną misję odbicia swojego wuja, szefa brytyjskiej siatki szpiegowskiej w Indiach. Zadanie okazuje się bardzo trudne, bo choć łatwo podszyć się pod dezerterów i dostać się do armii wroga, o wiele trudniej pozyskać zaufanie pozwalające na ucieczkę z generałem lub choćby z uzyskanymi od niego informacjami...

Książka bardzo mi się podobała i na pewno sięgnę po kolejne części przygód Richarda Sharpe'a. Bardzo żałuję, że tylko 3 z ponad 20 książek z tej serii zostało przetłumaczonych na polski. Tygrys jest książką bardzo wciągającą i naprawdę trudno się od niej oderwać (poszłam w sobotę spać o 4 rano) ma też walor edukacyjny - zasadnicze wydarzenia są prawdziwe, zaś na końcu książki autor wyjaśnia co było jego zmyśleniem. Książkę polecam wszystkim, nie tylko miłośnikom historii :)

4 komentarze:

  1. Widziałam tego Sharpe'a ostatnio w Matrasie i nawet się chwilę nad nim zastanawiałam, ale jednak się nie zdecydowałam. Oglądałam serial i był raczej średni, a ja na razie mam jeszcze do przeczytania trochę O'Briana. Ale jak mówisz, że dobre, to będę pamiętać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja byłam w o tyle lepszej sytuacji, że serialu nie oglądałam ;) więc nie miałam co do tej książki uprzedzeń :)
    Dla mnie była to miła lektura :)

    Co to jest O'Brian? Mówisz o tym? Dobra jest ta seria?

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, mówię o tej serii. Moim zdaniem jest bardzo dobra, a mój Mąż ocenia ją nawet wyżej. Ale on ma fioła na punkcie żaglowców i historii. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cóż... dodałam do kolejki... tylko ja teraz potrzebuję jakieś 2 lata płatnego urlopu, aby to wszystko co w niej mam przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...