środa, 18 lipca 2012

Monika Szwaja: Powtórka z morderstwa

Informacje ogólne
Wydawca: Prószyński i S-ka
Rok wydania: 2006
Objętość: 85 tys. słów

Ocena
ocena ogólna: 4+/6
fabuła: 4+/6
stopień wciągania: 5/6
uczucie własne: 4+/6
Dawno nie słuchałam nic Szwai, choć kiedyś kilka jej książek mi się bardzo podobało. Pewnie nie zdecydowałbym się na Powtórka z morderstwa gdyby nie fakt, że miałam ją akurat na mp3 i nie miałam za bardzo możliwości wgrania czegoś innego. Nie żałuję. Powiedziałbym nawet, że zachęciło mnie to do sięgnięcia po kolejne jej powieści.

Dzień przed emisją nowego programu dyrektorka szczecińskiego oddziału telewizji odsuwa od prowadzenia jego autorki narzucając im swoją protegowaną. Tuż przed wejściem na antenę okazuje się, że szefowa nie żyje. Została uduszona własnym szalem i schowana w pudle na oświetlenie. Program zostaje odwołany a do telewizji wkracza policja.
I tutaj trochę przypominają się Wszyscy jesteśmy podejrzani Chmielewskiej, bo podejrzany jest cały oddział, gdyż nikt nie lubił dyrektorki. Do tego dochodzą jeszcze wszyscy uczestnicy programu, bo oni też mogli to zrobić. Tak więc podejrzanych jest wielu i dostarczają policji wręcz za dużo informacji. A do tego jeszcze większość z nich to dziennikarze, więc próbują także własnymi sposobami dojść do prawdy.

Powtórkę słuchało mi się dobrze. A pod koniec zaczęła być naprawdę interesująca. Zabawny jest wątek Ilonki i jej sąsiada, choć spodziewałam się w tym miejscu nico większej komedii pomyłek. Generalnie bardzo fajna lekka książka w sam raz na lato. I jako taką bardzo polecam :)

Książki słuchałam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...