poniedziałek, 26 lipca 2010

Alan Bennett: Czytelniczka znakomita

Informacje ogólne
Wydawca: Media Rodzina
Rok wydania: 2009
Liczba stron: 112
Wymiary: 125 x 195 mm
ISBN: 978-83-7278-384-4
Oprawa: miękka
Tytuł oryginału: The uncommon reader
Tłumaczenie: Ewa Rajewska

Ocena*
ocena ogólna: 4/6
fabula: 3/6
stopień wciągania: 4/6
humor: 4+/6
uczucie własne: 4+/6



Czytelniczka znakomita to powieść lekka, łatwa i przyjemna, coś takiego, aby sobie poczytać, pośmiać się, ale nie doszukiwać się głębi ;)

Akcja rozpoczyna się, kiedy królowa Elżbieta II przypadkiem trafia do obwoźnej biblioteki. Wchodzi do autobusu i niejako z musu (aby nikogo nie obrazić) wypożycza książkę. Powieść jej nie wciąga, ale oddając ją wypożycza kolejną (znów tak jakoś wychodzi) i w tym momencie dokonuj się przełom...
Królowa zaczyna zaniedbywać swoje obowiązki i zmieniać swoje nastawienie do ludzi, członkom dworu taka sytuacja bardzo się nie podoba...

Sama fabuła nie jest zachwycająca. Uroku książce dodają sentencje na temat czytelnictwa, z których niektóre naprawdę są świetne. Książkę serdecznie polecam na letnie upały :)

*Ja książki słuchałam i zrobiłam to wogóle śmiesznie, bo zaczęłam słuchać od ostatniego rozdziału (taka lekka pomyłka, ale że trafiłam w spójną treść to się nie zorientowałam). Sądzę jednak, że nie zakłóciło mi to odbioru całości ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...