wtorek, 27 lipca 2010

Karen Essex: Kleopatra

Informacje ogólne
Wydawca: Rebis
Rok wydania: 2002
Liczba stron: 408
Wymiary: 150 x 225 mm
ISBN: 83-7301-211-7
Cykl: Kleopatra
Oprawa: miękka
Tytuł oryginału: Kleopatra
Tłumaczenie: Bogumiła Malarecka

Ocena*
ocena ogólna: 4+/6
fabula: 5/6
stopień wciągania: 4/6
uczucie własne: 4+/6



Kleopatra opowiada o dzieciństwie i wczesnej młodości Kleopatry VII zwanej Wielką. Poznajemy ją jako kilkuletnią dziewczynkę, akcja zaś kończy się kiedy ma ona około 17 lat. Essex każe jej być córką Kleopatry Tryfajny, choć najprawdopodobniej nią nie była.

Kleopatra jest opisywana jako ulubione dziecko ojca - króla Ptolemeusza XII Auletesa obdarzone talentem do języków (jako jedyna z rodziny królewskiej posługuje się egipskim).

Powieści tej zdecydowanie nie można uznać za samodzielną. To raczej, tak jak pisze na swojej stronie autorka, pierwsza część dwu tomowej powieści, gdyż akcja urywa się dość nagle i oczywiste jest, że musi nastąpić ciąg dalszy.

Początkowo książka mnie nie zachwycała, ale akcja z czasem się rozwija i zaczyna być coraz bardziej interesująco... byłam bardzo niezadowolona, kiedy nagle książka mi się skończyła :(

Książkę polecam osobą lubiącym powieści historyczne, ale nieupierającym się przy idealnym odwzorowaniu szczegółów. Pomijając sam początek słuchało mi się całkiem nieźle :)

*Książki słuchałam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...