wtorek, 2 listopada 2010

Stefania Grodzieńska: Wspomnienia chałturzystki

Informacje ogólne
Pierwszy wydawca: Iskry
Rok pierwszego wydania: 1963
Rok tego wydania: 1999
Wydawca tego wydania: Akapit-Press
Liczba stron: 260
Wymiary: 145 x 205 mm
ISBN: 83-87463-44-2

Ocena: 4/6

Sięgnęłam po tę pozycję, bo w książce Chmielewska dla zaawansowanych - psychobiografia gadana napisano, że jest to ulubiona książka Joanny Chmielewskiej. Ponieważ autorkę tę bardzo lubię, to postanowiłam sprawdzić, co jej się tak bardzo podoba.

Generalnie książka nie jest zła, ale jak dla mnie jest za bardzo dygresyjna. Formalnie książka opowiada o spotkaniu po latach Grodzieńskiej i jej przyjaciela z młodości. Naprawdę, przy okazji opisywanych wydarzeń Grodzieńska, opowiada z przymrużeniem oka o realiach tamtych lat i kulisach występów wyjazdowych.

Jako książkę komunikacyjną* czytało mi się ją dobrze. Ale przeszkadzała mi w niej szczątkowość fabuły. Gdyby w podobnym stylu była napisana mniejsza forma, to pewnie oceniłabym ją lepiej. Polecam ją osobą lubiącym różne anegdoty, którym nie przeszkadzają ciągłe dygresje i szczątkowa fabuła ;)

*książka czytana w drodze do/z pracy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...