piątek, 14 maja 2010

Dariusz Domagalski: Delikatne uderzenie pioruna

Informacje ogólne
Wydawca: Fabryka Słów
Rok wydania: 2009
Liczba stron: 360
Wymiary: 125x195 mm
ISBN: 978-83-7574-091-2
Cykl Krzyżacki (tom 1)
Oprawa: miękka
Ocena
ocena ogólna: 4-/6
fabula: 4/6
stopień wciągania: 4/6
uczucie własne: 3/6

Mam mieszane uczucia co do tej książki. Z jednej strony podobał mi się jej historyczny styl, z drugiej zniechęcały elementy fantastyczne...

Delikatne uderzenie pioruna to właściwie powieść historyczna z elementami fantastyki (a może lepiej napisać mistycyzmu?). Wydaje się oparta o solidne historyczne źródła (zawiera mnóstwo przypisów i bibliografie, więc ja zakładam, że to nie jest tylko zabieg dla wprowadzenia czytelnika w błąd), tylko konflikt Polski i Litwy z Krzyżakami ma w niej inne niż w rzeczywistości źródła.

Cóż... mnie ta książka nie zachwyca. Wciągalność jest średnia (skończyłam ją właściwie dlatego, że Ł miał dzisiaj iść do biblioteki, zaś wiedziałam, że jest ona przez kogoś zamówiona), a całość taka jakaś nie bardzo... Powiedziałabym, że jest to powieść historyczna, w której autor nie miał pomysłu na fabułę, więc wziął się za mistycyzm... Kolejny tom przeczytam, skoro go już pożyczyłam, ale nie z jakimś wielkim zapałem...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...