sobota, 15 maja 2010

Joanna Chmielewska: Florencja córka diabła



Informacje ogólne
Rok pierwszego wydania: 1993

Uczucie własne: 5+/6


Florencja córka diabła to jedna z moich ulubionych książek Chmielewskiej, już nawet nie wiem ile razy ją czytałam. Jest to książka dość szczególna, bo jej główną bohaterką jest klacz Florencja. Ponieważ ja kocham konie, to dla mnie ta książka jest genialna, ale z drugiej strony wiem, że innych może tak nie zachwycać...

Florencja jest postacią z charakterem: nie znosi patyczków i rowków, nie toleruje mięty... opisy jej wyczynów są po prostu świetne! Fabuła zbudowana jest wokół Florencji i torów wyścigowych na Służewcu, jednak nie zabrakło też wątku kryminalnego...

Ja tę książkę serdecznie polecam, ale uprzedzam, że jest tam mnóstwo o koniach i wyścigach, co sądzę może okazać się nudne, dla osób niemających bzika na tym punkcie ;)

2 komentarze:

  1. Florencja... jest moją ukochaną książką Chmielewskiej :) Ze względu na główną bohaterkę oraz "koniarską" atmosferę. Aż się prosi o podobne pozycje (bo chyba tylko "Wyścigi" aż tak skupione są na koniach?).

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje mi się, że Wyścigi są mniej końskie (choć najbardziej z pozostałych), bo bardziej się skupiają na wyścigach właśnie, a nie na biegających w nich koniach...
    Szkoda, że Florencja to taki rodzynek, no ale co zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...