piątek, 20 sierpnia 2010

Miroslav Žamboch: Krawędź żelaza t. 1

Informacje ogólne
Wydawca: Fabryka Słów
Rok wydania: 2007
Liczba stron: 416
Wymiary: 125 x 195 mm
ISBN: 978-83-60505-70-0
Cykl: Koniasz
Oprawa: miękka
Tytuł oryginału: Ostří oceli
Tłumaczenie: Anna Jakubowska

Ocena
ocena ogólna: 5/6
fabula: 5/6
stopień wciągania: 5/6
uczucie własne: 5/6

Krawędź żelaza to zbiór (dość długich) opowiadań o Koniaszu. Opowiadania w pierwszym tomie dzieją się przed wydarzeniami opisanymi w powieści Na ostrzu noża.

Z początkowych opowiadań dowiadujemy się jak Koniasz stał się mistrzem zabijania. Poznajemy jego szlacheckie pochodzenie i powody, dla których musiał uciekać z domu. Dalsze opowiadają o innych jego przygodach.

Tom pierwszy Krawędzi żelaza czytało mi się bardzo dobrze i trudno mi było przerwać lekturę w trakcie dowolnego z opowiadań (to był główny powód, że tak długo to czytałam, nie chciała zaczynać kolejnego opowiadania, kiedy miałam za mało czasu, aby je skończyć). Książkę wszystkim serdecznie polecam, dla mnie zaś na pewno nie będzie to ostatnie spotkanie z panem Žambochem.

Książkę czytałam na czytniku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...