czwartek, 17 czerwca 2010

Anne McCaffrey: Ujeździć Pegaza oraz Lot pegaza



Ujeździć Pegaza (zbiór związanych ze sobą opowiadań)
Henry Darrow jest jasnowidzem. Pewnego dnia ulega wypadkowi (który przewidział, ale zapomniał o tym) i trafia na najnowocześniejszy odział neurologii. Tam spotyka pielęgniarkę z darem empatii i przepowiada, że zostanie ona jego żoną. W czasie proroczego transu jest podłączony do urządzenia rejestrującego fale mózgowe. Okazuje się, że urządzeniu udało się zmierzyć nowy rodzaj aktywności mózgu. Zdarzenie to daje początek stowarzyszeniu Talentów - organizacji zrzeszających ludzi z paranormalnymi zdolnościami...

Lot pegaza (powieść)
Akcja książki dzieje się wiele lat później, kiedy stowarzyszenie Talentów jest prężnie działającą organizacją, zaś ich praca jest powszechnie wykorzystywana. Głównymi bohaterami książki jest dwójka utalentowanych dzieci, z których każde w inny sposób zostało doświadczone przez los. Początkowo w książce występują dwa oddzielne wątki, które w końcu splatają się ze sobą.

Książki te czytałam jakiś rok temu i obie bardzo mi się podobały. Ta seria ma jeszcze trzecią część, która niestety nie została w Polsce wydana (Pegasus in Space - po angielsku wyszła w 2000 roku). Nie rozumiem dlaczego polscy wydawcy nie wydają takich fajnych książek... McCaffrey została przez nich potraktowana bardzo po macoszemu, więcej jej książek nie zostało w Polsce wydanych niż zostało... Dla mnie totalna porażka...
Odkąd kupiłam sobie czytnik zbieram się do próby przeczytania Pegasus in Space po angielsku... tylko mam tyle ciekawych książek po polsku w kolejce, że bardzo trudno jest mi się zebrać... I pomyśleć, że z rok temu nie miałam pomysłów co czytać, teraz zaś po odkryciu czytelniczych blogów i biblionetki mam ich zdecydowanie za dużo ;)

3 komentarze:

  1. Nie uważasz, że już sama okładka odstrasza od czytania? Gdy jestem w księgarni nawet nie biorę do ręki tomów z takimi przerażającymi okładkami. Rozumiem - fantastyka. Można jednak łagodniej. Zostaję skutecznie przegoniona takim obrazem...

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim przypadku okładka może mnie zachęcić, ale praktycznie nigdy odstraszyć.
    Jeżeli zaś chodzi o te dwie konkretne okładki to moim zdaniem są całkiem przyjemne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Splątane sieci, z tego co mi wiadomo mają się pojawić we wrześniu :):):)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...