poniedziałek, 7 czerwca 2010

James Clavell: Shogun: Powieść o Japonii

Informacje ogólne
Rok pierwszego wydania polskiego: 1992
Cykl: Shogun
Tytuł oryginału: Shogun: A Novel of Japan

Ocena
ocena ogólna: 6/6
fabula: 6/6
stopień wciągania: 6/6
uczucie własne: 6/6

Shogun to chyba najdłuższa (ponad 58 godzin) i najbardziej wciągająca książka, której słuchałam. Bądźmy szczerzy... moja zielona chusta bardzo dużo jej zawdzięcza, bo pierwszy raz chyba zdarzyło mi się robótkować po to, aby słuchać, a nie na odwrót. Co jest tym bardziej dziwne, że częściowo oglądałam ekranizację tej książki, więc w niektórych momentach wiedziałam co mniej więcej się zdarzy...

Książka opowiada o brytyjskim pilocie statku, który z niedobitkami załogi ląduje w japońskiej wiosce. Szybko okazuje się, że stał się więźniem, zaś miejscowy samuraj ma co do niego swoje plany.
Po wielu przygodach, w tym romansie z piękną Japonką, Blackthorn zostaje samurajem i hatamoto Toranagi (hatamoto to wg książki osobisty strażnik - samuraj, który może nosić przy panu miecze, wikipedia mówi na ten temat trochę co innego) oraz dostaje ziemie z dużym dochodem. Jednak jego głównym pragnieniem, jest powrót do ojczyzny...

Zachęcam także do przeczytania recenzji na biblionetce.

Ja osobiście książkę naprawdę bardzo, bardzo polecam. Jedyny jej minus to długość ;) bo trzeba sobie zarezerwować sporo wolnego czasu :)

1 komentarz:

  1. Dla mnie Shogun jest jedną z najlepszych książek jakie czytałem (zaraz po Sadze o wiedźminie). może kiedyś też napiszę o nim parę słów na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...