poniedziałek, 21 czerwca 2010

Ewa Ostrowska: Abonent czasowo niedostępny

Informacje ogólne
Wydawca: Skrzat
Rok wydania: 2009
Liczba stron: 304
Wymiary: 138 x 195 mm
ISBN: 978-83-7437-355-5
Oprawa: miękka

Ocena
ocena ogólna: 4+/6
fabula: 4/6
stopień wciągania: 5=/6
stopień wzruszalności: 4+/6
uczucie własne: 4=/6

Mam bardzo mieszane uczucia w związku z tą książką... Niby była niezła, ale... Podobnie jak Ja, pani woźna podobała mi się tak jakoś do połowy... potem akcja zaczęła się udziwniać...

Marta jest młodą kobietą, od dzieciństwa molestowaną przez ojczyma. Matka, zapatrzona w swojego męża, nie wierzy w jej oskarżenia. Akcja rozpoczyna się, kiedy "rodzice" znajdują Marcie pracę sekretarki w dużej firmie. Narracja trzecioosobowa jest wciąż przeplatana przemyśleniami Marty, dzięki którym dowiadujemy się o wcześniejszych wydarzeniach.

Właściwie nie wiem co mogę jeszcze napisać, nie zdradzając za dużo z fabuły. Chyba nic. Generalnie umiarkowanie polecam, choć nie jest to lektura najwyższych lotów...

2 komentarze:

  1. Wpadłam na pomysł, który nigdy nie będzie zrealizowany:
    Maturę zdawałam tak dawno,że już sama tego nie pamiętam. Byłam oczytana,ubielbiałam czytać i do dziś przedłożę dobrą książkę nad film.Ale...
    Przyszło nowe.Nowi autorzy.Uświadomiłam sobie, ze w zyciu przeczytałam może po 5 wierszy Szymborskiej i Miłosza.Nie zna twórczości ks.Twardowskiego. Nie znam całej plejady bardzo dobrych pisarzy nie mówiąc już o tych słabszych.
    To jest jak wtórny analfabetyzm.
    Wstydzę się tego, ale z faktami się nie dyskutuje. Przypuszczam, że wcale nie jestem odosobniona.
    A teraz ten pomysł:
    Powiedzmy raz do roku albo raz na 3- 5 lat powinna ukazywać się jakaś publikacja, dla takich osób jak ja. Obok rzetelnej wiedzy (omówień i wyjaśnień)- lista obowiązkowych lektur.
    Czy to jest bardzo śmieszne?...
    Seremity - pozdrawiam Cię serdecznie.Różnimy się i na tym polega piękno tego świata!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysł jest niestety nierealizowalny... za dużo książek corocznie wychodzi wartych przeczytania... Zresztą każdy jest inny i inne książki są warte przeczytania...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...